29-JARIGE VERLIEST 45 KILO – NU DEELT ZE 3 CRUCIALE TIPS

De 29-jarige Hannah Lester heeft jarenlang last gehad van overgewicht. De omkeer in haar leven begon toen ze tijdens haar studie een baantje kreeg in een fastfoodrestaurant. Haar levenswijze escaleerde en ze af en leefde dan ook erg ongezond.

“Vroeger bracht ik altijd fastfood mee naar de lessen. Ik maakte geen gezonde keuzes en koos altijd voor de weg met de minste weerstand.”, vertelt ze aan Today.

Het liep steeds verder uit de hand, maar gelukkig sloeg de knop begin 2012 om en had Hannah er genoeg van. Ze woog op dit moment 130 kilo.

Samen met haar collega’s besloot Hannah een afvalwedstrijd te houden. Door het samen te doen, ondersteunden ze elkaar en hielden ze zo elkaar in de gaten.

Hannah besloot de volgende dingen meteen te doen, en volgens haar was dit cruciaal voor haar gezichtsverlies:

Hannah stelde als doel om in drie maanden tijd 15 kilo af te vallen. Het voelde op deze manier niet zo overweldigend waardoor ze gemotiveerd was om door te gaan.
Ze stopte met het drinken van frisdrank en het eten van fastfood. Dit ruilde ze in voor het drinken van veel meer water.
Als laatste ging Hannah iedere dag wandelen. Ze liep in het begin ongeveer 2 km en daarna geleidelijk tot 6 km per dag.
Hoewel de afvalwedstrijd maar een aantal maanden duurde, dacht Hannah dat het beter was om door te gaan met haar nieuwe levenswijze. Ze voelde zich beter met haar lichaam en was dolblij met iedere kilo die ze verloor.

Lees op de volgende pagina hoe ze dit deed!


Hieronder deelt Hannah een aantal tips om succesvol af te vallen:

1. Stel redelijke doelen
Wanneer je grote doelen stelt, is het risico dat je je motivatie niet kunt behouden. Hannah noemt bijvoorbeeld twee van haar eigen haalbare doelen: minstens 30 minuten lopen per dag en niets eten wat ongezond is. Door kleine, haalbare doelen bereik je volgens Hannah meer.

2. Laat de weegschaal je niet verslaan
Tijdens het afvallen krijg je vaak te maken met een tegenslag. Hannah benadrukt daarom dat de weegschaal niet allesbepalend is. Je gewichtsverlies is gebaseerd op cijfers, maar het belangrijkste is dat je je goed voelt en je focust op andere dingen dan een getal. Bijvoorbeeld een knoopje dat niet meer los hoeft.

3. Houd je oude kleren
Het is volgens Hannah goed om je vooruitgang te meten met je oude kleren. Hierdoor wordt het verschil goed duidelijk en het is leuk om je nieuwe en oude items te vergelijken. Hannah laat weten dat ze van een 2XL naar een maat M is gegaan.

Goed gedaan, Hannah! Heb jij nog meer waardevolle tips? Deel ze vooral in de reacties!

Reacties