6 waarschuwingssignalen van een te kort aan vitamine B12 die je niet moet negeren!

Ondanks dat een tekort aan mineralen steeds vaker voorkomt dan een tekort aan vitamines, lijdt een op de vier volwassenen aan een tekort aan vitamine B12. Dit is je kans om te leren hoe je de verschillende symptomen van een vitamine B12-tekort kunt herkenen en hoe je hier iets aan kunt doen!

Wat is vitamine B12?

De meeste mensen kennen vitamine B12 als de ‘energie vitamine’ die ons in de namiddag door een moeilijk moment helpt. B12 wordt ook wel beschouwd als een wondervitamine om af te vallen.

Waarom heb je B12 nodig?

B12 dient onze vitale lichaamsfuncties, zoals:
– Adrenaline hormonen productie
– Goede bloedcirculatie
– Vorming van rode bloedcellen
– Goed werkend zenuwstelsel
– Goede spijsvertering
– IJzeropname
– Vet- en vezel metabolisme
– Bevordert groei en vorming van zenuwen
– Gezondheid van de vrouwelijke voortplanting
– Bevolkingsgroepen met een verhoogde kans op B12 tekort?

Een aantal voedingsmiddelen bevatten hoge b12 gehaltes, maar dit is niet altijd voldoende om het B12 gehalte in je lichaam op peil te houden. Het is daarom belangrijk dat de volgende groepen mensen dagelijks een supplement met B12 moeten innemen:
– Mensen over de 60 die minder maagzuur produceren.
– Mensen die aan een auto-immuunziektes lijden.
– Veganisten of vegetariërs die geen dierlijke producten consumeren.
– Diabetici die Metformin nemen, een medicijn dat interfereert met de opname van B12.

Lees op de volgende pagina welke belangrijk symptomen bij een B12 tekort horen en wat je er aan moet doen!

Reacties