DE 6 redenen waarom je NOOIT uischillen in de prullenbak moet gooien!

De meeste mensen gooien na het schillen uien hun uienschillen in de prullenbak. In Europa worden per jaar zo’n 500.000 ton aan uienvellen weggegooid. Wanneer je de voordelen van uienschillen hebt gelezen, zul je deze voortaan niet meer weggooien.

Wist jij dat uienschillen flavonoïden en vezels bevatten die goed zijn voor je lichaam? Een onderzoek heeft aangetoond dat uienschillen vol antioxidanten zitten en deze kunnen helpen om de doorbloeding te verbeteren en zo het risico op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten te verlagen.

1. HELPT MET JE CHOLESTEROL

Dr. Victor Gurewich laat weten dat het consumeren van rauwe uien of uienschillen helpt voor patiënten met een laag HDL-cholesterol. Uit enquêtes is gebleken dat bij mensen die gedurende 2 tot 3 maanden rauwe uien of uienschillen aten, hun HDL-waarden met zo’n 30 procent is verhoogt.

2. VERLAAGT DE BLOEDDRUK

Onderzoeken tonen aan dat uienschillen stoffen bevatten die erg goed zijn voor je bloeddruk en kunnen helpen bij een te lage of te hoge bloeddruk.

3. BEPERK HET RISICO OP ZIEKTEN

Onderzoekster Vanesa Benítez is tot de conclusie gekomen dat ziekten zoals darmkanker, diabetes en hart- en vaatziekten voorkomen kunnen worden door uienschillen te eten. De fenolische verbindingen in uienschillen helpen om hart- en vaatziekten te voorkomen en hebben anti-carcinogene eigenschappen.

4. VOL ANTIOXIDANTEN

Uienschillen bevatten veel antioxidanten, die goed zijn voor je lichaam en je immuunsysteem.

5. VOORKOMEN OBESITAS

Uienschillen bevatten veel vezels en kunnen mensen die lijden aan obesitas en diabetes helpen.

6. BEVORDEREN DE HAARGROEI

Onderzoek toont aan dat uienschillen vol zwavel zitten, hiervan wordt gedacht dat het haar aansterkt en de groei bevordert.

BONUS TIP: HOE ZE TE ETEN

Het eten van uienschillen klinkt niet erg smakelijk. Daarom zijn er hier een paar tips om uienschillen op een slimme manier aan je dieet toe te voegen.

De meeste lekkerste manier om uienschillen te consumeren is om ze toe te voegen aan sauzen of stoofschotels en ze vervolgens te versnipperen voordat je gaat eten.

Een andere manier om alle voedingsstoffen uit uienschillen te krijgen is om ze 10 tot 15 minuten te koken en dan de vloeistof te drinken, na het uitpersen van de huid.

Zorg ervoor dat je biologische uien gebruikt, omdat uien worden bespoten met pesticiden.

Reacties