Deze horeca eigenaar is onbeleefde klanten zat, zijn reactie? Ik ben het hier ZO mee eens!

De wereld wordt steeds wat minder sociaal en het lijkt alsof de normen en waarden beetje bij beetje verwateren.. Een slechte zaak als je het mij vraag, maar hoe kunnen we hier nou iets aan doen? Met die vraag was Austin Simms uit Amerika ook bezig en hij vond dat veel klanten in zijn cafe wel wat hulp konden krijgen bij het aanleren van manieren.

Het viel hem al jaren op dat klanten personeel steeds vaker slecht behandelen. Er kan met moeite een “hallo”, “dankjewel” of “alsjeblieft” vanaf.. Ik schaam me kapot voor veel mensen, het lijkt wel alsof we allemaal in onze eigen wereld leven.

Hij bedacht daarom iets leuks. De eigenaar van CUPS coffee & tea zette een krijtbord buiten met een opvallende tekst. Iedere zin heeft z’n eigen prijs. Hoe onbeleefder, hoe duurder je uit bent. Zo wordt je beloond als je beleefd bent en respect hebt voor medewerkers.

Op het bord staat de volgende tekst:

“1 kleine koffie”
$5.00
“1 kleine koffie alsjeblieft”
$3.00
“Hallo, ik zou graag 1 kleine koffie willen alsjeblieft.”
$1.75

Bekijk het filmpje hieronder en geniet mee! Wat vinden jullie hiervan? We zijn erg benieuwd naar de reacties!

Reacties