Deze reclame over mensen met tegenovergestelde ideeën liet mij in tranen achter.. Aanrader!

oe een biertje mensen kan samenbrengen: dat is de boodschap van een nieuwe Heinekenreclame. En die hebben ze verdomd goed verwoord, als je het ons vraagt.

In een mooie nieuwe spot brengt het biermerk mensen met tegengestelde ideeën samen.

Schermafbeelding-2017-04-28-om-20.49.15-e1493405408838


Het filmpje is opgezet als een sociaal experiment. Twee mensen moeten samen een aantal opdrachten uitvoeren, zonder dat ze veel van elkaar weten. Ze zetten twee krukken in elkaar, bouwen een bar, en gaan met elkaar in gesprek.

Aan het einde ontdekken ze twee biertjes. Als ze die op de bar zetten, volgt een videoboodschap. Een video-onthulling, eigenlijk. Steeds blijkt dat de twee over een bepaald onderwerp heel anders denken: klimaatverandering, feminisme of transgenders.

Lopen de feminist en de anti-feminist, de transgender en de anti-transgender, de gelover en de ontkenner van de opwarming van de aarde na deze onthulling van elkaar weg? Of gaan ze in gesprek onder het genot van een goed biertje? Mooi wat bloemen, euh bier, kan doen, blijkt aan het einde van de video.

Reacties