Dit is de reden dat je s’nachts vaak kramp in je benen krijgt EN vooral hoe je het voorkomt!

Je zou denken dat alleen topsporters er last van hebben maar dat is zeker niet zo. Op het moment dat je wat ouder wordt krijg je steeds meer last van krampen. Het bevorderd de nachtrust juist niet en voelt absoluut niet prettig. Kortom, kramp is erg vervelend en komt steeds vaker voor op het moment dat je wat ouder begint te worden..

De krampen kunnen onder andere voorkomen in de kuit, de voeten of de dijen. Maar de vraag is dan: hoe komt het nou dat ik kramp heb? Er zijn verschillende oorzaken:
-Overbelasting
-Uitdroging
-Zenuwen/stress
-Tekort aan kalium, calcium en magnesium.

Wat iedereen dan natuurlijk wil weten is: hoe los ik dit op? Wij hebben wat trucs en tips op een rij gezet om voortaan kramp te voorkomen.

Zeep
Slapen met een stuk zeep onder je kussen helpt wel degelijk tegen krampen in de nacht. Het is vooral effectief bij beenkrampen..

Slik vitaminepillen
Als je een tekort hebt aan kalium, calcium of magnesium kun je aanvullende tabletten tot je nemen!

Neem een bad
Als je een lekker warm bad neemt voordat je gaat slapen zul je minder last hebben van krampen.

Rekken en stretchen
Dit is vooral belangrijker als je wat ouder bent. Zorg voor voldoende beweging. Wij raden u aan om zeker elke dag wat rek en stretch oefeningen te doen. Maar let erop dat je niks forceert. Kun je niet bij je tenen? Probeer dan zover mogelijk.

Eet meer bananen
Iedereen kent ondertussen de sterke kracht van bananen wel. Kalium is een mineraal dat een belangrijke rol speelt bij de controle van je spiercontracties. Als je last hebt van chronische spierkrampen kan het zijn dat je een tekort aan kalium hebt. Eet dus genoeg kaliumrijke voeding zoals bananen!

Vergeet dit bericht niet te delen voor alle mensen die dit wel kunnen gebruiken!

LEES OOK: Schimmelnagel? ZO kom je er vanaf!

Reacties