Dit is wat jouw lichaamstype zegt over hoe snel jij kunt afvallen, ga er mee aan de slag!

De een vindt het makkelijk om een gezond gewicht te handhave, de ander heeft er ontzettend veel moeite mee. Hoe komt dit? Nou het komt door de verschillende lichaamstype die er bestaan. Je lichaamstype is de belangrijkste factor wanneer het gaat om gewicht verliezen.


De Amerikaanse dokter en psycholoog William Sheldon zegt dat er drie verschillende groepen zijn. Deze drie groepen zijn gebaseerd op hun botstructuur, spiermassa en metabolisme. Met enkele tips en een slim dieet kun je al snel veel gewicht verliezen.

1. Ectomorph

Mensen die zich in deze categorie bevinden zijn erg slank, ze hebben vaak lange benen en vinden het lastig om aan te komen. Alhoewel het moeilijk is om te zien, maar hun lichaamsvet is vaak heel hoog.

Aangezien deze mensen er vaak gezond uitzien moeten ze nog wel gezond blijven eten. Deze type mensen zijn namelijk vaak dik rond de organen, dit kan erg gevaarlijk zijn.

Je kunt het beste een dieet volgen met: volkoren producten, mager vlees, vis, melk, fruit en groenten. Ook moet boter worden vervangen door olijfolie of avocado.

Bekijk de overige typen op de volgende pagina!

2. Mesomorph

Bij dit type hebben mannen vaak brede schouders en smalle heupen, bij de vrouwen wordt dit ook wel het zandloper figuur genoemd. Bij deze type mensen zal krachttraining het snelste de gewenste resultaten opleveren. Wel raden experts aan om een duidelijke balans aan te brengen tussen kracht- en cardio training. Om snel af te vallen raden we je aan om een dieet te volgen dat laag is in koolhydraten en calorieën.

3. Endomorph

Mensen die voldoen aan dit type zijn meestal kort en zijn gevoelig voor overgewicht. Aangezien dat de calorieën snel worden omgezet in vet kan er een gevoel van traagheid ontstaan. Om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen is het volgende dieet nodig: geen snoep, fastfood en de zoveel mogelijk koolhydraten vermijden.

Om snel gewicht de verliezen moeten deze mensen zich richten op intensieve uithoudings training. Voor het beste resultaat raden we aan om minimaal drie keer in de week intensief te sporten.

Reacties