Eet nooit meer teveel door middel van deze handige truc!

We moeten Nederland uiteraard niet met Amerika vergelijk, daar eten ze stukken grotere porties dan in ons kikkerlandje. Maar hier begint het ook af en toe de spuigaten uit te lopen.. Hierdoor eten mensen meer en ontstaat er meer overgewicht. Maar je kunt super makkelijk zelf kijken wat de juiste hoeveelheid eten is. Wij hebben wat handige tips op een rij gezet waardoor jij nooit meer teveel eet.

Vijf vingers
Elke vinger staat als symbool voor een keer eten. Zo staat je duim voor het ontbijt, je wijsvinger voor een snack in de ochtend, je middelvinger voor het middageten, je ringvinger voor een snack in de middag en je pink voor het avondeten. Ook zegt het formaat van je vinger iets over de hoeveelheid van het eten. Zo is het beter om goed te ontbijten en minder in de avond te eten.

Let goed op hoeveelheid kaas
Veel mensen zijn liefhebbers van kaas. Maar wist je dat twee vingers kaas al genoeg is om alle calcium binnen te krijgen die je nodig hebt! Eet daarom niet te veel kaas.

Fruit & groente
Bij fruit en groente is het ook heel makkelijk om te kijken hoeveel je nodig hebt. Je hebt namelijk genoeg aan een handje vol! Ga dus lekker naar de supermarkt en gooi je hand vol!

Pasta, rijst & griesmeel
Je lichaam heeft al genoeg wanneer je een portie ter grote van je vuist hebt. Dit is ook van toepassing bij patat.

Vergeet dit bericht vooral niet te delen!

Reacties