Vaak last van je darmen? Probeer deze voedsel eens!

Heb je vaak last van gevoelige darmen? Wij van ViralFood hebben een paar foods op een rijtje gezet die je buik veel goed doen en de darmflora in balans brengt. Je zult al snel merken dat je minder last hebt van darmklachten als je deze middeltjes vaker eet.

Gembergember

Gember heeft ontstekingsremmende eigenschappen en kan daarom een verzachtende werking hebben als je vaak darmklachten hebt. Met deze specerij kan je ontzettend goed variëren. Zo kun je het toevoegen aan soepjes, thee of wokgerechten. Houd je niet zo van gember? Dan zijn knoflook en kruidnagel ook prima alternatieven.

Havermoutpap

havermout
Wist je dat havermoutpap veel vezels bevatten en daarom perfect is als ontbijtje? De pap zorgt ervoor dat je spieren goed kunnen functioneren. Daarnaast helpt het bij het verminderen van het risico op diarree en constipatie.

Spruitjes

spruiten
Niet alleen havermout bevat veel vezels maar ook spruitjes. Het vocht uit spruitjes zorgt ervoor dat de vezels beter worden opgenomen door je lichaam en daarnaast stimuleren ze de groei van goede darmbacterieën en die heb je nodig voor gezonde darmen. Niet zo dol op spruitjes? Ook vijgen, avocado’s en peren hebben een vergelijkbaar effect.

Wat kun je beter niet eten?
Er zijn ook voedingsmiddelen die je beter kunt vermijden omdat je darmen daar helemaal van slag raken. Vet en gefrituurd eten kun je het beste eventjes laten staan, maar ook veel snacks waar suikers in zitten. Dit stimuleert namelijk de groei van ongezonde bacteriën en zorgen er daardoor voor dat je darmflora uit balans raakt.

Reacties