Veel Nederlanders klaar met PostNL: bezorgers gooien pakketjes in kliko’s

Erg veel Nederlands doen online aankopen, maar slecht 30% van de consumenten is tevreden over de bezorging van PostNL.

Zo is gebleken dat pakketbezorgers zelf hun handtekening zetten onder aangetekende pakketen, dat pakketjes worden achtergelaten in kliko’s en dat er niet-thuis-briefjes in de brievenbus worden gestopt terwijl de consument gewoon thuis is. Het tv-programma Kassa deed een onderzoek onder 4000 klanten, naar aanleiding van de steeds terugkerende verhalen over slechte pakketbezorging.

Van alle consumenten die thuis zaten te wachten op hun pakketje, zegt maar liefst 49% dat hun pakketje niet op het afgesproken tijdstip werd bezorgd. Ook zegt 33% van de groep dat ze een melding kregen niet thuis te zijn, terwijl ze wel degelijk thuis op de bezorger zaten te wachten.

Ook komen er erg veel meldingen binnen over pakketjes die niet worden afgegeven, of worden achtergelaten in bijvoorbeeld kliko’s. Ook blijkt het zo dat pakketbezorgers zelf hun handtekeningen zetten op aangetekende poststukken.

Volgens de belangenverenigingen ligt het aan de druk waaronder pakketbezorgers hun werk moeten doen en de slechte betaling. „Aflevering is betaling en deze betaling hebben de bezorgers keihard nodig om te overleven.” aldus de woordvoerder van belangenvereniging Subco Partners.

Reacties