Wil je afvallen zonder een dieet te volgen? Gebruik dan deze tips!

Het zinnetje: ‘maar maandag begin ik echt met diëten hoor’ komen vast bij heel veel mensen bekend voor. Nu het eindelijk een beetje lekker weer is en je de kans hebt om een terrasje te pakken, is het blijven volhouden zo lastig. Je wilt wel graag, maar weet soms gewoon niet zo goed wat de beste manier is. Vaak draait het niet om een heel streng dieet volgens maar om een complet lifestyle. Wij hebben een aantal tips om het gemakkelijker te maken.

weegschaal

1. Eet veel groenten.
In groente en fruit zitten veel vezels, vitamines en fytonutriënten. Maar daarentegen heel erg laag in calorieën. Meer groente en fruit helpt je dus vanzelf met afvallen. Een studie bij 13.000 mensen had als resultaat het feit dat wanneer ze meer groenten en fruit aten voor twee jaar lang, ze automatisch afvielen. Het duurt wat langer maar elk beetje helpt. Daarnaast zul je merken dat je, je fitter en energiek zult voelen.

2. Let op wat je drinkt!
Vaak heb je niet door hoe makkelijk je een Fanta of Cola drinkt. Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn frisdranken echt caloriebommetjes. Drink liever water of thee. Om even een indruk te geven: een frisdrankje staat vaak al gelijk aan 30-45 minuten wandelen om de calorieën eraf te krijgen.

3.Neem kleinere porties
Klinkt natuurlijk best logisch, maar is nog best lastig. Eet totdat je bijna vol zit en ga daar niet overheen. Vaak helpt het ook om even 20 minuutjes na het eten te wachten. Dan pas merk je echt of je maag nog iets extra’s aankan.

4. Slim boodschappen doen
Maak van tevoren boodschappenlijstjes als je boodschappen gaat doen, dan weet je precies wat je moet aanschaffen. Het grootste gevaar zijn die 1-persoonsverpakking zoals een lekkere chocoladereep als je staat te wachten in de kassarij. Ook is het handiger om niet met honger naar de supermarkt te gaan.

Reacties