Dit zijn de 5 belangrijkste tekenen dat jij NIET gezond eet.. Hoeveel herken jij er?

Je bent wat je eet, dit gezegde klopt wel echt.. Hoe beter je eet, des te beter je je voelt. Kleine aanpassingen kunnen grote verschillen maken. Maar luister jij wel eens naar jouw lichaam? Je lichaam geeft namelijk af en toe signalen dat je toe bent aan een andere lifestyle. Dit zijn de 5 tekenen die aangeven dat jij anders moet gaan eten.

eating-junk-food-makes-a-bad-mood-worse-study_strict_xxl

1. Het allergrootste teken, je bent altijd moe

Hoe komt dit nou?
Dit is vaak een gebrek aan ijzer. Dit is een enorm belangrijk mineraal dat jou kracht geeft. Ijzer helpt zuurstof door het lichaam te transporteren, hierdoor kun jij beter functioneren. Heb je een gebrek aan ijzer? Dan laadt het lichaam niet goed op.

Wat kun je er aan doen?
Eet producten met veel ijzer, denk aan rood vlees, varkensvlees, zeevruchten, bonen, erwten en bladgroente. Voor een vrouw is 18 milligram ijzer voldoende. Je kunt altijd een bloedtest doen als je denkt dat je een ijzer tekort hebt.

> De mogelijke oorzaak
Een gebrek aan ijzer, het mineraal dat essentieel is voor je energielevel. IJzer helpt zuurstof door je lichaam te transporteren, waardoor het goed kan functioneren. Wanneer je een gebrek aan ijzer hebt, mis je energie: je lichaam kan niet genoeg rode bloedcellen maken die zuurstof transporteren, waardoor je niet goed kunt ‘opladen’.

2. Veel stemmingswisselingen

Vaak chagrijnig? En daarna weer super vrolijk? Herkenbaar..? Voor mij wel! Hoe komt dit nou?
Je krijgt misschien niet genoeg calorieën binnen. Je eet niet alleen om energie te krijgen, maar ook om je bloedsuikerspiegel op peil te houden. Komt een gezonde vrouw onder de 1200 calorieën per dag, dan kan ze last krijgen van stemmingswisselingen.

Wat kun je er aan doen?
Meer eten! Ga niet onder die 1200 calorieën per dag zitten!

3. Last van constipatie?

Een constipatie, hier heeft maar liefst 15% van de mensheid last van. Constipatie is een vertraagde stoelgang. Dit kan komen door een vezeltekort.

Wat doe je hier nou aan?
Als je niet gewend bent vezels te eten, ga dan niet in één keer veel vezels eten, want dat kan leiden tot krampen, diarree en winderigheid. Probeer wat vaker bonen, citrusvruchten, appels, aardbeien, frambozen, peren, avocado’s, linzen, erwten, artisjokken en broccoli te eten. De richtlijn: vrouwen onder de 50 zouden ongeveer 25 gram vezels per dag moeten eten.

Op de volgende pagina zie jij de overige 2 tekenen, heb jij er last van?

Reacties