Dit kan echt niet: Starbucks zet stotteraar voor schut: “Hier is je koffie, S-s-s-sam”

Zoals je weet zijn ze bij Starbucks altijd erg creatief met namen schrijven op je beker. Echter kan het ook niet helemaal positief uitpakken. Toen de stotterende Amerikaan Sam een bestelling plaatste bij een Starbucks-filiaal in de Verenigde Staten, zette de barista hem voor schut.

Bij de Starbucks geef je bij de bestelling je naam zodat ze je kunnen omroepen als je koffie klaar is. De barista schrijft je naam op het bonnetje en de beker zodat het zeker is van wie de koffie is. Bij de Amerikaanse Sam ging die proces heel anders, zo schrijft Tan Lekwijt (vriend van Sam) op Facebook. “Mijn vriend Sam stotterde zijn naam toen hij een bestelling plaatste. De barista zei: Oké S-s-sam. Toen hij zijn koffie kreeg, zag hij dat zijn naam was geschreven als SSSam.”

Sam pikte dit gelukkig niet en stuurde een e-mail naar de klantenservice. Hij kreeg een mailtje terug waarin stond dat ze het ‘vervelend vonden dat hij het als respectloos opvatte’. Ze gaven hem een coupon van 5 dollar.” Sam wil graag dat er meer nagedacht worden over hoe medewerkers zich graagd. Het kan mensen erg veel pijn doen. Volgens de vriend van Sam zijn er veel mensen met spraakstoornissen die soms in een slechtere positie verkeren dan Sam en moeite hebben met hun zelfvertrouwen en eigenwaarde.

Reacties