MOEDER OVERLIJDT KORT NADAT ZE DOOR EEN TEEK IS GEBETEN – NU WIL DE FAMILIE IEDEREEN WAARSCHUWEN

Tekenbeten zijn over het algemeen ongevaarlijk, mits je ze op tijd verwijderd. Het is belangrijk om bij te houden dat je geen koorts krijgt of dat de tekenbeet veranderd van kleur. Dan kan het namelijk iets ernstigs zijn. Een vrouw in de Verenigde Staten was door een teek gebeten en overleed na een paar weken.

Tamela Wilson verwijderde snel de teken en dacht er niet meer bij na. Een paar dagen later had ze verhoging en ging daarom naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis wisten ze niet zo goed wat er aan de hand was. Ze diagnosticeerden een blaasinfectie, waarna ze haar naar huis stuurden met antibiotica.

PIJNLIJK
Ongeveer een week later voelde Tamela zich steeds slechter en moest met spoed worden opgenomen. Nadat de dokters haar grondig hadden nagekeken werd duidelijk dat ze het Bourbon virus had. Dit is een erg zeldzaam en helaas (vooralsnog) ongeneselijk virus. Het werd voor het eerst in 2014 in de VS ontdekt. Op 23 juni overleed Tamela.

Even later vertelde haar familie over de pijn die ze heeft moeten doorstaan. “Het moet verschrikkelijk zijn geweest.”

“Dat zou je je ergste vijand niet toewensen”, vertelde haar stiefmoeder Kathy Potter aan Fox 6 News.

“De dokters waren in shock. Ze zeiden dat het een medisch mysterie was. Iedere dag dat we naar het ziekenhuis gingen was ze er slechter aan toe. Geen enkele verbetering.”, vertelde haar vader Geoff.

WAARSCHUWING:
Hoewel het Bourbon virus extreem zeldzaam is, kunnen teken een heleboel andere ziektes overbrengen. Wees daarom voorzichtig en pas heel goed op als je gebeten bent!

Reacties